Translate

2012. február 17., péntek

A mai legkeresettebb magyar hírek!


1. Megjött az adat: a GDP 80,3 százaléka az államadósság

Az MNB adatai szerint az államháztartás adóssága 2011 végén a GDP 80,3 százalékát, 22 649 milliárd forintot ért el. Az államadósságot a negyedik negyedévben a forint gyengülése 765 milliárd forinttal növelte meg. Tavaly a harmadik negyedében jelentősen, a GDP 82,6 százalékára ugrott fel az államadósság a forint gyengülése miatt.

http://privatbankar.hu/makro/megjott-az-adat-a-gdp-803-szazaleka-az-allamadossag-244815


2.Luxuslakást kapott a miskolci vagyonkezelő vezére

7,2 millió forintból felújított és bebútorozott, 116 négyzetméteres szolgálati lakást kapott az eladósodott Miskolc Holding Zrt. vezérigazgatója, Pálffy Kinga, írja a Blikk. A felújítás 4,5, a bútorzat 2,7 millió forintba került, közölte a napilappal a Miskolc Holding Zrt. Pálffy Kingát hiába kereste a Blikk. Kriza Ákos polgármester kijelentette, hogy azonnali vizsgálatot kezdeményezett, korábban jutalom-és prémiumstopot rendelt el.

http://index.hu/belfold/2012/02/17/luxuslakast_kapott_a_miskolci_vagyonkezelo_vezere/


3. Épül az álom-IC: magyar vasútnak magyar kocsit!

A másfél milliárd forintos beruházási programtól olyan járműtípus megszületését remélik, amelyet a következő években sorozatban gyárthatnak. Erre az Európai Uniótól 462 millió forint támogatást kapnak.A nemzeti vasút új magyar kocsijaival az utasok akkor is csak évek múlva, mondjuk 2015-2016-ban találkozhatnak először, ha a prototípusok az előzetes elképzeléseknek megfelelően idén októberben megkapják az üzembe helyezéshez szükséges engedélyeket a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól. Addig sem kell azonban találgatni, hogy az új vagonok milyenek is lesznek. Erről szóló ígéreteivel a MÁV-Gépészet elhalmozta anyavállalatát.Az „IC+” kocsik „rövidített” műszaki leírása szerint a Szolnokon készülő járműtípus kialakításától függően készülhet akár óránként 200 kilométeres sebességű kivitelben is. Amire hazánkban egy ideig valójában még aligha lesz szükség: a magyar vasútnak ugyanis egyetlen kilométer olyan pályája sincs, amin vonat ekkora sebességgel száguldhatna. Ennek ellenére a „futástechnikai” paraméterei alapján 220 kilométeres csúcssebességű vagonokból lesz első és másodosztályú termes, étkező és első osztályú, valamint másodosztályú vezérlőkocsi termes szakasszal. Utóbbi készülhet mozgáskorlátozottak szállítására alkalmas térrel, valamint kerékpárszállításra használható poggyászteres kivitelben.

http://nol.hu/gazdasag/20120217-epul_az_alom-ic



4. Akár 80-90 százalékkal is kevesebb lehet a fűtés

A passzívházak kapcsán leggyakrabban említett ellenérv, hogy többe kerül a megépítésük, mint egy hagyományos építkezés. Egy passzívházként megépülő szerkezetkész családi ház átlagosan 15-20 százalékkal költségesebb, a megtérülés azonban kézzel fogható. „Technológiától függően akár 80-90 százalékka
l is csökkenhet a fűtési költség egy átlagos épülethez képest, de még egy alacsony energiaszintű épület esetében is elérheti a megtakarítás a 60-70 százalékot" - mondta el Debreczy Zoltán, a Magyar Passzívház Szövetség elnöke. Hozzátette: „A fenntarthatóság jegyében mindemellett az sem elhanyagolható szempont, hogy évente tonnás nagyságrenddel kevesebb széndioxid-kibocsátást okoz.



http://www.piacesprofit.hu/klimablog/akar_8090_szazalekkal_is_kevesebb_lehet_a_futes.html


5. Az új tűzvédelmi szabályzat tízezer feletti munkahely megszűnését hozhatja

Az Országos Tűzvédelmi Szabályzat (OTSZ) legutóbbi módosítása korlátozza a logisztikai épületek raktározási magasságát, rendkívül hátrányosan érinti a már válságban lévő ipari szektort, éves szinten akár 1,5 milliárd forint bevételkiesést jelenthet az önkormányzatoknak és több ezer munkahely megszűnéséhez vezethet - állítja a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ), a Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) és az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) a három szervezet közös közleményében.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése